top of page

Náay in Lu'umil


NÁAY IN LU’UMIL

Ta paten tu yáam u k’ab juntúl xlóobayeen

ku tsolik u k’u’il u paktal beey yúuyume’.

Tu muuk’ u yóol juntúul xiib ta pulaj wenlil ti’e’

ta sakankuuntaj in wíinklil,

beey máax wi’ij ku máan tu yich junp’éel péenkuche’.

Bejla’e’ chéen p’iis u yokol in wenele’

ku t’a’ajtal in wook,

ku meyaaj in k’ab,

ku suut in wóol,

ku jóok’ol tsikbal in piixan.

Yaan máaxe’ sáansamal áak’ab u kíimil

le ken lóocha’ak tumen u k’aan,

ma’ teen yuumil le su’tsilil je’elo’,

in lu’umile’ in náay

mix bik’in bíin in p’at tu k’ab j táanxlil.

EL SUEÑO ES MI TERRITORIO

Me formaste en una joven mano,

como yúuya que empolla su sueño.

En el vigor de un hombre hechizado

amasaste mi cuerpo,

como un hambriento por una tortilla caliente.

Ahora, tan pronto me toma el sueño,

cobran vida mis pies,

trabajan mis manos,

recupero el sentido,

mi alma libera su palabra.

Hay quien muere cada noche

cuando lo arrulla la hamaca,

no soy señor de esa vergüenza,

el sueño es mi territorio,

nunca será usufructo de la pluma del extraño.


Entradas destacadas
Entradas recientes
Archivo
Buscar por tags
No hay tags aún.
Síguenos
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page